Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenAccepteren

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 22:41

Ik mag me gelukkig prijzen dat ik gezond ben.

het enige advies wat ik je kan geven is blijf positief en ga van dingen uit die je nog wel kunt.

Denk niet bij alles dat kan ik niet meer, of dat gaat niet meer. Probeer het positieve in alles te zien.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 22:53
Gelukkig ben ik zelf gezond, maar mijn man is al vanaf zijn zestiende (pubertijd dus) verlamd aan zijn rechterkant. Hij heeft alles met links leren doen, loopt zonder hulpmiddelen, heeft gelukkig geen pijn maar kan toch niet alles zelf.
Hij 3 jaar geleden heel ongelukkig gevallen en heeft hieraan afasie (wel precies weten wát je wilt zeggen, maar de juiste woorden willen niet komen) overgehouden. Dus ook dit stukje is hij kwijt geraakt. Maar hij blijft bij zijn levensmotto: Kijk niet naar de dingen die je niet meer kan, maar naar alles wat nog wel mogelijk is. Wij fietsen veel en genieten van onze kinderen en proberen zo positief mogelijk in het leven te staan.
Sterkte Eugenie. Pijn moet verschrikkelijk zijn, maar jij bent volgens mij een sterke vrouw. Gelukkig heb jij ook veel steun in je gezin.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2010 om 08:08
weet je als ik jullie berichten allemaal zo lees dan denk ik.......ach het komt allemaal wel goed. dank jullie wel voor al die positieve antwoorden.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2010 om 10:35
Graag gedaan dat helpt ons ook een beetje ,we zijn hier op erlkander te steunen
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2010 om 14:15
Jullie zijn erg dapper hoor! Ik ben gezond maar zou ook moeite hebben met acceptatie van beperkingen. Ik heb een vriending die haar hele rug is vastgezet (scoliose) en hoe dapper zij is! Respect voor jullie hoor en probeer de leuke dingen te blijven zien!
groetjes Annelies ;)
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2010 om 19:23
Accepteren van dingen is erg moeilijk en valt ook niet altijd mee. Weet ervan mee te praten heb ME. Dat is ook zo iets wat de buitenwereld niet echt ziet.
Dat je af en toe in de put zit is heel begrijpelijk hoor!
Maar als je dan toch weer iets gedaan hebt of gemaakt hebt kan je daar heel erg blij mee zijn.
Wens je veel sterkte
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2010 om 20:58

Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe het is om zo veel pijn te hebben. Daarom wil ik iedereen heel voorzichtig een dikke knuffel geven. Omdat ik niet weet wat ik anders kan doen om jullie pijn een heel klein beetje te verzachten. Heel bijzonder hoe jullie elkaar opbeuren. Weten dat er meer mensen zijn die het zelfde meemaken als jij moet heel fijn voor je zijn.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2010 om 08:25

Je weet in je achter hoofd wel dat je niet alleen bent soms dringt dat niet helemaal door en voel je je wel de einge. maar de lieve reactie`s die ik heir krijg doen me goed. en stiekem denk ik als ik sommige verhalen lees ach het valt met mij wel mee..

Dit topic is een hele erge opsteker geweest. eerst schaamde ik mij om dit heir neer tezetten maar ben blij dat ik het heb gedaan. dank jullie wel ik vind jullie allemaal super!

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2010 om 08:46

Dat is waar vaak denk je dat je de enige (of een van de weinige) bent die ergens mee zit. Maar als dat blijkt dat veel meer mensne worstelen met bepaalde problemen .... oke het doet niks af aan je eigen probleem maar het helpt wel een beetje.

En inderdaad wat heel goed is maar ik ook vaak vergeet.... je meer te focussen op de dingen die je wel kan, dingen die je gelukkig maken. Maar helaas kunnen die maar al te makkelijk op de achtergrond geraken omdat er bepaalde dingen zijn niet willen of lukken. Iets naar heeft toch altijd sneller de overhand.

odette
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2010 om 09:25

Ik heb met belangstelling dit topic doorgenomen... en heb enorm veel bewondering voor alle hobbydoosjes die dagelijks met pijn en beperkingen moeten leven...  Sinds mijn auto-ongeval ben ik ook niet meer pijnvrij geweest en kan ik veel dingen die vroeger vanzelfsprekend waren, niet meer doen... Het komt met tijd allemaal weer goed, beloofde men mij, en daar trek ik mij aan op !!! Maar nu heb ik aan de lijve ondervonden hoe lastig en vervelend pijn is !!! Proberen te kijken naar de positieve dingen helpt wel een beetje... Maar ook dat is vaak moeilijk...

Dus voor  Eugenie en alle hobbydoosjes die het moeilijk hebben :

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2010 om 13:04

Ik heb niet alles gelezen nog, Eugenie, maar nadat ik je post las wou ik eventjes dit zeggen. Je hebt zo mooi genoemd in je post:

"Mijn knie heeft genomen maar ook gegeven"

En ik geloof sterk dat daar al de eerste stap naar acceptatie is gezet.

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2010 om 13:56

Halo Eugenie

het is inderdaad moeilijk, "accepteren dat je ziek bent" en zeker arthrose, want daar is niet veel aan te doen, buiten dan er mee te leren leven

dat is héél hard maar het is zo, maar weet dat je zeker niet alleen bent met je pijnen

zoals de hobbydoosjes al zeiden, positief denken niet van "dat kan ik niet meer," maar " dat kan ik nog" het is soms wel héél hard, en dan staat het huilen je nader dan het lachen.

ik wens je veel sterkte

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2010 om 14:48
Originally posted by rita_1709 rita_1709 wrote:

Ik heb met belangstelling dit topic doorgenomen... en heb enorm veel bewondering voor alle hobbydoosjes die dagelijks met pijn en beperkingen moeten leven...  Sinds mijn auto-ongeval ben ik ook niet meer pijnvrij geweest en kan ik veel dingen die vroeger vanzelfsprekend waren, niet meer doen... Het komt met tijd allemaal weer goed, beloofde men mij, en daar trek ik mij aan op !!! Maar nu heb ik aan de lijve ondervonden hoe lastig en vervelend pijn is !!! Proberen te kijken naar de positieve dingen helpt wel een beetje... Maar ook dat is vaak moeilijk...

Dus voor  Eugenie en alle hobbydoosjes die het moeilijk hebben :

Fijn om jou ook weer even te zien, Rita. En ik hoop van harte dat het snel beter met je gaat. Voor jou je mooie plaatje terug. Zodat het nog iets sneller zal gaan.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.922 seconden.
Lang Yarns