Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenKindje van 6 niet op haar plaats.

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 13:29
Toen mijn zoon naar de middelbare school zou gaan, vroeg die school advies aan de lagere school over wie bij wie in de klas het leuk zou hebben. Toen gaf de lagere school precies het advies om diverse vriendjes en vriendinnetjes op te splitsen. Ik heb de middelbare school opgebeld en die hebben dat toen meteen rechtgezet, want het was juist de bedoeling dat ze de eerste maanden steun zouden hebben aan een vertrouwd iemand. Achteraf gezien had ik ze al na de 1ste klas van die lagere school moeten halen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 13:48
Ik hoop voor je dat het gesprek in derdaad goed gaat, en de juf haar een fijn plekje geeft. Bij mijn oudste dochter op school wisselen ze regelmatig van groepje, en ze werken ook in een zogenaamd circuitmodel, zodat ze met iedereen moeten werken. Ik denk dat dat best een prettig systeem is. Sterkte, en ik hoop dat dat kleine meisje gauw op een gezellig, geborgen plekje met vriendinnetjes zal zitten.
groetjes
Iris
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 14:15
Ik kan er niets aan toevoegen. Een ongelukkig kind is zo verdrietig, voor haar en voor de ouders en naasten. Zelf vind ik het al bezopen dat op de basisschool al meerdere leerkrachten zich bezighouden met 1 klas. Zelf zat ik op een jenaplanschool wat inhoud dat je ook meerdere leraren had maar altijd 1 basisklas met 1 leraar/es. Juist tegenwoordig waar van kinderen al zoveel ge-eist wordt is een stabiele plek heel belangrijk. Doordat er meerdere leraren zich moeten moeien met 1 groep zien ze niet meer wat er dagelijks gebeurd omdat ze niet meer dagelijks betrokken zijn met die klas.

Veel succes met het gesprek en hopelijk pakt het zeer goed uit.

Groetjes Simone
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 14:33

Als juf vindt ik dat er een driehoek is kind, school en ouders. Ik ben heel blij als ouders betrokken willen zijn bij hun kind en laat ouders dit ook merken. Als juf kun je niet alle gevoelens raden en heb je ouders nodig. Ik zou zeker in gesprek gaan met haar juffen. Ik weet ook dat niet iedere leerkracht naar je luistert. (GRRRR slechte zaak) Maar probeer het wel. Voorwaarde om tot leren te komen is je prettig in de klas voelen.

Annemarie
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 23:20
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

Ik zou je zus zeker adviseren om het gesprek aan te gaan. Ze kan vertellen dat jullie allebei constateren dat het kleine meiske ongelukkig is. Als het nu niet helpt zou je binnen school hogerop kunnen gaan zoeken. De IBer of de directeur. Ook is het goed om je te verdiepen in het pestprobleem. Soms zijn er maar een of twee kinderen die zo vervelend doen. En loopt de rest gewoon mee. Als de juf de rest zo ver krijgt om voor het slachtoffer op te komen zijn die andere twee snel uitgepraat. Ik zou niet zo heel snel voor een andere school kiezen. Dat heeft een ongelofelijke impact op het kind. Alles is nieuw. Niet alleen de juf en de klas. ook de regels, het schoolgebouw, het plein, misschien zelfs de lees en reken methode. Blijf wel praten. Geef het niet na een keer op. Blijf afspraken maken en het gesprek aan gaan. Met beide leerkrachten.

Je geeft aan dat je nichtje slim is en makkelijk leert. Is het voor haar ook niet fijn om extra uitdaging aangeboden te krijgen? Moeilijkere of extra lesstof? Misschien ingewikkelder knutselopdrachten of extra ruimte om in de vrije tijd die school ook heeft te knutselen? Desnoods met een klein groepje van andere slimme kinderen die ook wat meer uitdaging nodig hebben? Het zou namelijk heel goed kunnen dat ze niet alleen ongelukkig wordt van het plekje wat ze heeft. Maar ook van al het werk wat te gemakkelijk voor haar is. Maar ook dat moet je heel goed overleggen met haar juf en desnoods de IBer van de school. Want van overvragen wordt ze alleen maar nog ongelukkiger.

ps: als het goed is, wil de juf niets liever dan alle kinderen van haar klas gelukkig en blij zien. Dat is haar passie en haar werk. Daarom geloof ik meteen dat er over gepraat kan worden. (Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen zoals op de school bij magtelt bijvoorbeeld.)

Ben het hier helemaal mee eens. Van kleuterklas naar groep 3 is een grote stap, die goed gedaan moet worden met het oog op de komende jaren. Je nichtje is al heel erg wijs en komt goed (misschien te gemakkelijk) mee in de klas, terwijl er andere kinderen zijn die veel aandacht vragen en niet alleen op leergebied. Hiermee worden de "gemakkelijke" kinderen vaak niet gehoord en serieus genomen.

Uiteindelijk is ze pas 6 en dit is een te moeilijk probleem. Hiertoe zijn de kinderen niet zelf in staat om voor zichzelf op te komen, ook al wordt dit steeds meer gedacht. Gelukkig zien jullie het vanuit de thuissituatie en kunnen/willen het bespreekbaar maken.

Ben benieuwd hoe het gesprek verloopt/verlopen is.

Succes,

Rosemarie

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2009 om 14:06

Je hebt al heel veel goede raad gekregen lees ik, daar sluit ik me bij aan!

Hoop dat er verandering komt voor je nichtje, zo kan het niet natuurlijk. De schooltijd moet een leuke onbekommerde tijd van je leven zijn maar helaas is dat in vele gevallen niet zo.

Sterkte ermee!

All you need is love.

Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2009 om 21:55
Juf gaat de komende paar dagen alles observeren en overleggen met de andere juf en juf was er wel stellig in dat er een oplossing moest komen dus ben benieuwd.. Mijn nichtje vindt het in ieder geval prettig dat ze het weten enzo en dat er wat aan gedaan gaat worden.
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2009 om 23:31

En dat is alweer een hele geruststelling.

Ben benieuwd.

Rosemarie

Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2009 om 09:40
gelukkig gaat het goed komen,want kind kan er een trauma aan over houden en geen zin meer in school krijgen.
groetjes stridje.
in mijn tijd was het wel anders.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2009 om 22:14
Mooi zo!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2009 om 10:42
he fijn. Goed dat jullie het gesprek zijn aangegaan. Hopelijk komt er inderdaad snel een oplossing. Wat dansk ook schreef: de juf kan niet alles zien. Dus goed dat jullie met elkaar naar een oplossing zoeken.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2009 om 11:49
Dat is fijn hou ons dan wel op de hoogte wat ze er aan gedaan hebben
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.420 seconden.
Lang Yarns