Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon pluto & Goofy (wel in thais)

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 April 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2011 om 13:26

Originally posted by bandicot bandicot wrote:

@Lies

Ben even bezig geweest , kom zelfs niet tot de 23e toer. Ik begrijp de meerderingen niet. Hoe ben jij zover gekomen?


Ik ben al een stuk verder geraakt, hoewel ik bij het eerste deel vastzit op toer 25.  Heb wel al andere stukken kunnen vertalen.  Nu moet ik de tijd vinden om het patroon eens te testen, en zo de ontbrekende stukken te kunnen vertalen.  Wat de meerderingen betreft; volgens mij staat "x" voor 1 vaste, "v" staat voor 2 vasten in dezelfde steek, en "a" betekent een mindering. 
Enkele voorbeeldjes:

"5xv" = 5 keer een vaste haken, dan 2 vasten in volgende steek (ofwel dus 2v in elke 6e steek)

"48x" = 48 vasten

"7xa" = 7 keer een vaste haken, dan 2 vasten samen haken (mindering)

Met deze 'vertalingen' lijkt het op papier toch te kloppen...

groetjes!

Back to Top
bandicot View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 331
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bandicot Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2011 om 13:44
Heeft iemand de Spaanse versie voor mij?

@Lies
Ik zit bij de 7e toer van het hoofd pas op 21V. En dan 42V in de 8e toer???????

Plus ik zie dat het hoofd van Pluto (wat is hij leuk) begint met twee "bollingen". Ik voel me een beetje dom, maar begrijp het niet. Of maak je dat met het tweede en derde gedeelte van het patroon?

Back to Top
LiesVDB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 04 April 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LiesVDB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2011 om 14:49

@bandicot:  in toer 1 begin je met 6 vasten, en vervolgens meerder je in elke toer 6vasten in totaal, dus zit je bij toer 7 al aan 42 steken.  De 'bollingen': die komen later aan bod! 

Als iemand mij ook de spaanse versie kan doormailen, dan kan ik proberen de vertaling af te werken!!!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns