recepten |
Reageer | Pagina <1 6789> |
Autheur | |
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het gevonden (topic recepten) en het recept van het gerecht hier geplaatst, (en natuurlijk ginder dan ook weggedaan) Gisteren, 23052020, Tomaten met gehakt in de oven klaargemaakt. Ingrediënten Voor 2 personen 4 Grote tomaten 1 ei 400 gr gehakt klein blikje tomatenpuree paneermeel olijfolie "Gereedschap" Ovenschotel Scherp mesje, Bewaardoosje (voor de vriezer) Bereiding: (Warmeluchtoven) Doe het gehakt, de tomatenpuree, het ei in de mengkom en zet alles goed ondereen. Doe er wat paneermeel bij zodat het een vastere massa wordt. Leg de tomaten ondersteboven op een snijplankje. Snij dan aan de onderkant, evenwijdig met het plankje, een "dekseltje" af. Hol de tomaten uit en snij dan het kroontje, waar vroeger het steeltje zat, eruit. Wat uit de tomaat komt, kun je in de vriezer steken om op een later tijdstip bij in de soep te doen. Vul de tomaten met het gehakt (mag zelfs wat hoger zijn dan de tomaat zelf) en zet dan het deksel er terug op. Bestrijk met een beetje (olijf)olie. Zet dan de schotel in de voorverwarmde oven op 175° gedurende 55 tot 60 minuten. Klaar en warm opdienen. Naar keuze kun je er patatjes bijeten, of fritjes of puree (of gewoon zo)
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jondala, zou dat ook lukken met zo'n bolleke mozarella en dan laten smelten?
|
|
Jondala
Hobbyguru Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Post Options
Thanks(1)
|
Dat weet ik niet . Je kan het eens proberen |
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet het ook niet ,maar als je mozarella op een pizza in de oven doet ,smelt het bij mij niet .
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Die verse mozarella, dat geeft meer van die kauwgom plakslierten - de geraspte die je hier in de winkel ziet is net als gewone geraspte kaas - meer droog. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is dus een 'droge' kaas die mozzarella van jullie, ik ken hier alleen die bollekes, of een grote staaf of kleine bollekes maar niet in droge vorm. Altijd in een natje. Ik vroeg mij al af hoe dat ik die mozzarella moest raspen, daarom dacht ik, ik gooi gewoon dat bolleke in de pan.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ,net als jij Bep
nog nooit harde mozarella gezien ,allen zachte bolletjes die je wel kunt snijden .Nu kijk ik er ook niet zoveel naar ,zal er toch eens opletten . Ik weet alleen dat ze van ik dacht buffelmelk het lekkerst ,maar ook het duurst is ,naar zeggen dan . |
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
Het is even zoeken in de winkel, maar de zakjes geraspte mozzarella ligt bij de zakjes gewone geraspte kaas en geraspte parmezaanse kaas
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Invriezen en dan raspen?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik dacht dat Aldi het had, maar zag het niet - maar voor Bep geeft dat niet, want den Belgische Aldi . . . heeft het wel. En de AH ook.
|
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vanavond rodekool met steak
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Het waren vanmiddag krootjes met speklapjes ,voor manlief .Ik he het gedaan met witlof en een kaasschnitzel .
Morgen zien we wel weer . |
|
francis3
Post Options
Thanks(0)
|
31 mei
Zogenaamde 'Zwitserse kost'. Ingrediënten 1 kilo varkensstoofvlees 1 grote pot wortelen en erwten (450 gram uitgelekt gewicht) 1 klein potje tomatenpuree. Wat bakboter 2 - 3 blaadjes laurier takje Thijm 1 Blokje vleesboulion pezo Benodigdheden 1 grote kookpot Bereiding Het vlees langs alle kanten aanbraden. (Niet schrikken, want er komt vanzelf water bij, dat is héél normaal en heb je nodig voor de saus) Kruiden naar smaak met peper en zout (pezo in het jargon) Dan de tomatenpuree erbij doen en beetje roeren, (mengen van de tomatenpuree met het opgekomen vocht) dan dat bouillon blokje erbij doen en de blaadjes laurier en takje thijm De bokaal met wortelen en erwten het water weggieten en twee keer nieuw water opdoen en telkens water wegdoen (spoelen dus). Dan de wortelen en erwtjes erbij doen. Warm serveren met bv patatkroketten. |
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
Courgette koekjes met basmatimayonaise
Ingrediënten, 1 courgette 4 eieren Maken Rasp de courgette grof en doe de geraspte courgette in een theedoek. Knijp zoveel mogelijk vocht uit de courgette. Kluts de eieren en voeg de courgette toe, eventueel wat peper en zout. Warm een koekenpan op en doe hier wat olie in. Doe met een grote lepel 1 schep van het mengsel in de koekenpan. Naargelang de grote van de pan kan je er wat meer scheppen in doen. Bij mij paste er 3 tegelijk in. Basmatimayonaise Ingrediënten Mayonaise Basmati pasta Water Maken Doe de mayonaise in een schaaltje met een beetje basmati pasta. Voeg een beetje water toe en roer alles door. Proef of het pittig genoeg is. Zoniet voeg dan nog wat basmati pasta toe. Serveer de courgette koekjes met de Basmatimayonaise en een salade |
|
|
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
Viskoekjes met tonijn en wasabimayonaise
Ingrediënten: blikje tonijn (in water) rood uitje, heel fijn gesnipperd 2 eieren 2 eetlepels crème fraiche, Griekse yoghurt of ricotta (net wat je in huis hebt) paar takjes peterselie, fijngehakt zout en peper, naar smaak arachide olie om in te bakken Voor de wasabi mayonaise: een paar eetlepels mayonaise of fritessaus kloddertje wasabi (naar gelang hoe pittig je het wilt) klein scheutje water Aan de slag: Laat de tonijn uitlekken. Kluts de eieren in een kom, de gesnipperde ui erbij, teentje fijngesnipperde of geperste knoflook erbij, zout/peper en tonijn erbij en alles good doorroeren. Verwarm een laag olie in een pan met een dikke bodem. Schep hier een flinke eetlepel van het tonijn mengsel in. Maak zo een aantal hoopjes zodat er kleine viskoekjes ontstaan. Bak ze een paar minuutjes aan elke kant. Je haalt er 12 kleine viskoekjes uit. Roer de ingrediënten voor de wasabi mayonaise door elkaar en serveer die bij de koekjes. Sweet chili saus is er ook lekker bij. Een sausje is niet persé nodig want de koekjes zijn al lekker van zichzelf. Het serveert alleen wat leuker. |
|
|
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
Big mac salade
Ingrediënten Salade: 500 gr rundergehakt 400 gr fijngesneden ijsbergsla 40 gr gesneden ui 80 gr geraspte cheddar kaas 80 gr augurkenblokjes 1 el olijfolie zout en peper naar smaak Big Mac saus: 100 ml mayonaise 2 tl mosterd 2 el fijngesneden augurkenblokjes 1 el witte wijnazijn 1 el fijngesneden ui 1/2 tl paprikapoeder 1/2 tl uienpoeder 1/4 tl knoflookpoeder Bereidingswijze Verwarm in een koekenpan een el olijfolie. Voeg de helft van de gesneden uien toe en bak totdat de uitjes beginnen te verkleuren. Voeg dan de rundergehakt toe en bak dit gedurende 5-8 minuten gaar. Breng de gehakt met zout en peper op smaak. Ondertussen kunnen we de Big Mac saus maken. Meng in een grote kom de mayonaise, mosterd, witte wijnazijn, paprikapoeder, uienpoeder en knoflookpoeder. Snijd vervolgens de uitjes en augurkenblokjes extra fijn en voeg dit toe aan de saus. Laat de saus in de koelkast rusten, zodat de smaken goed kunnen intrekken. Laat het vocht uit de pan na het bakken van de gehakt uitlekken. Meng vervolgens in een grote kom de ijsbergsla, gesneden ui, augurkenblokjes, geraspte cheddar kaas en gehakt. Verdeel de salade over vier borden en serveer met de Big Mac saus. Eet smakelijk! Je kan deze salade ook op een broodje eten. Het is dan alleen niet meer koolhydraatarm. |
|
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet niet of ik ooit een van de recepten zal maken ,maar alleen het lezen ervan vind ik al leuk .
Wat ik op tafel zet ,is volgens mij ,als ik dit allemaal lees maar saai ,maar ik heb ook geen man die ik er een plezier mee kan doen . Geef hem maar gewone hollandse kost en dan is het rijtje nog klein , maar bij mijn schoonmoeder stond de rode kool en de andijvie 's morgens al op het petroleumstel ,geen wonder dat daar kraak noch smaak aanzat . Hij is wel wat dingen gaan eten ,maar als het " vreemd " is wordt het altijd grondig onderzocht . Ik stoor me er niet aan . |
|
Jondala
Post Options
Thanks(0)
|
Frikandel salade
Ingrediënten voor 2 personen Frikandel speciaal: 4 oven frikandellen Heinz tomaten ketchup 0% suiker mayonaise of fritessaus uiensnippers Salade: 75 gr rucola slamelange 1/4 komkommer cherrytomaten mini mozzarella bolletjes balsamicoazijn Bereidingswijze Verwarm de heteluchtoven op 220 graden. Bekleed een bakplaat met een vel bakpapier en plaats de bevroren frikandellen op de bakplaat. Doe de frikandellen in de oven en bak ze binnen 8-10 minuten gaar. Je kunt de frikandellen ook in de airfryer bereiden. Bak de frikandellen dan 6-8 minuten op 200 graden. Maak ondertussen de salade door de komkommer en cherrytomaten in kleine blokjes te snijden. Voeg vervolgens de rucola slamelange, de gesneden ingrediënten, de mini mozzarella bolletjes en de balsamicoazijn toe aan een grote kom en meng alles goed door elkaar. Serveer de salade op een groot bord of op een schaaltje. Haal de frikandellen na het bakken uit de oven of airfryer en snijd de frikandellen in de lengte doormidden, maar snijd ze niet door. Spuit in de opening van de frikandellen een beetje mayonaise en suikervrije ketchup en garneer met gesnipperde uitjes. Serveer de frikandellen met de salade. Eet smakelijk! |
|
|
|
Reageer | Pagina <1 6789> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |